3-kronors nudlar och Acne jeans

Jag har en konstig syn på pengar. 
Jag sitter hemma i min stylade lägenhet med sjukt hög hyra, i min nyrenoverade soffa, framför min LCD-TV iförd Acne Jeans och Ralph Lauren tröja och äter billiga nudlar .  Vrickat.
Och min ponnys nya kandar kostar mer än hela hennes uppehälle gör på ett år.

Min något skruvade syn på pengar kan ta sig olika skepnader.
Står jag i valet mellan Euroshoppers pasta och Barillas pasta så väljer jag den fem gånger dyrare barilla, utan att reflektera över det. Ska jag välja mellan att köpa ketchup på ICA eller på ÖB så blir det ICA.  Ska jag shoppa kläder så handlar jag nyheter, inte rea grejer. Behöver jag nya stigbyglar så köper jag dom i butiken i Flyinge, inte på Börjes i Tingsryd.  Besök på Spa en gång i veckan. Frisör och hårfärgning.
Allt som är dyrt är bra.
Så fungerar mitt liv.  Jag lever ett låtsasliv i glamour och lyx.
Ungefär fram till den 10:e varje månad. Sen ekar kontot tomt. Då blir det 3-kronors nudlar och pulvermos med ketchup.  Felix ketchup, för den är dyr.

Men jag var i alla fall rik ett tag :)


So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0