Helgens bravader

Lördag  va det tävling i tingsryd för mig och lillponnyn. Red LA:3 + LA:4, massa  stooora fina hästar med, min lillponni blev helt plötsligt ännu mindre... 
Men kanon som hon är så spöade hon dom flesta, kom 4a i LA:3 och 3a i LA:4, trots att hon inte gick nåt vidare. men hon är bara för underbar, min lilla häst. Finns nog ingen sol som skiner starkare än mig på prisutdelning med henne, alltid lika fantastiskt. Denna lilla lilla ponny, som kommer in och bara briljerar. Underbart. 
Hihi, lillponni busade lite på  ärevarvet med, precis när vi skulle galoppera iväg så backar hon två steg, hoppar iväg i ett jätteskutt, huvudet rakt upp och drar järnet, hon är för söt hon... :)


Söndag har jag vidgat mina vyer och varit på hopptävling, dock ej ridit. Tittat på tjejerna som ridit hoppallsvenskan med sina ponnysar, duktiga allihopa. Otur. Eller, ja, i min värld stavas det tränarskandal, men jaja.... What ever...
Så nu är jag hoppsugen igen, behöver bara en hopphäst, och en hopptränare, sen så. Åter igen, -Hjälp mig Fredrik...!  :p    Hur som helst så ska min 3-åring löshoppas till helgen, det har jag i alla fall kommit fram till. Så kanske, nångång i en inte allt för avlägsen framtid, så kan hon få bli min nya dressyrstjärna/slash/hoppkanon. Men tills vidare, ja jag vet int nå ja...




Ja, så här ser en helt vanlig helg ut för en helt vanlig Winkler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0