Vad gör en Winkler?

Igår:  Jobbade som en dåre på morgonen för att få klart stallet innan det skulle hållas brandutbildning. Jag blir, som vanligt, otroligt fascinerad så fort jag stöter på en person med ett enligt mig spännande yrke. Brandman skulle man kanske blivit? Eller polis, ridande polis? Eller jobba på bank, man ser smart ut om man jobbar på bank. Eller kanske arkeolog, det har jag alltid tyckt verkar häftigt. Kanske volontär i afrika? Språklärare? Reseledare? Glasblåsare? Parabolmontör? Vägarbetare? Kemist? Musiker? Florist? Forskare? Frisör? Bartender? Receptionist? Apotekare? Sadelmakare? Målare?
Men nej, jag väljer att jobba 24-7, med lön som "negerbarnen som syr fotbollar", kroppen utsliten i förtid och man känner sig konstant ofräsch hur man än gör. Men jag älskar mitt jobb :)
    Vidare, red min unghäst lite, bockade inte en enda gång :)  Önskar att min kära unghästutbildare kunde bli klar med sina studier lite snabbt, så kunde han fått rida in min häst istället... Hjälp mig Fredrik!
   På väg hem till lägenheten fick jag ett samtal från ridsportbutiken där jag beställt mitt kandar, nu hade hon äntligen fått grejerna från tyskland så hon skulle skicka det vidare till mig. Så i början av nästa vecka harjag äntligen mitt specialsydda Otto Schumacher kandar! :)
   Senare var jag i stan med mormor som ville köpa en micro till mig, ja tack. Jättefin, med massa knappar och displayer och grejer. "Du kommer inte veta hur hälften av knapparna fungerar"  Jag vet, tack älskling... ;)
På väg mot kassan såg vi en döspejsad dammsugare, en sån där laddningsbar utan sladd i coola metallicfärger. "Vill du ha en sån?" Min mormor va på generöst humör. Så en ny micro med displayer och konstiga knapar, och en cerise metallic dammsugare fick jag :)
    Därefter, hem och lagade middag, tacos bara till mig. Status på det. Bonde söker fru på TV, småflinar lite åt alla nördigheter. I första reklampausen dyker däremot min lilla nuna upp i rutan, värsta najs ;)  Vår reklamfilm!
Kvällen fortsätter med en stund i telefon med darlingsen, alltid lika uppskattat. Somnar sen i sängen med TVn på, tänkte att jag skulle se en film, men det blev bara halva...  Vaknar mitt i natten av en hysterisk Ricki Lake, inget drömscenario direkt....

Idag:   Klockan ringer första gången 05.55, trycker på snooze, som vanligt. Har nyss somnat om efter Ricki Lake inscidenten. Telefonen ringer en stund senare, älsklingen som är på väg till jobbet. Då blev min morgon helt plötsligt mycket trevligare :)  Ligger och pratar en stund, tills vi konstaterar att jag skulle stigit upp för en halvtimme sen.. Stressar upp, på med kläder, en macka i farten och ut till bilen. Kommer bara 3 minuter för sent, 160 på motorvägen, yääh!  ;)   Sen jobba som vanligt, slutade dock redan 10 idag, har lektioner ikväll också. 
 

....och det var så jag hamnade här!  Inväntar min mor så att vi kan rida ihop idag. Fördriver tiden med att kolla på bilder på en hemsida från V-plast cup, hittat massa fina bilder på min kära vän och hans unghäst. Najs. Rider väldans snyggt :) 
 I övrigt, tävling i helgen. Kul kul.  Min lilla häst är en stjärna just nu, kommer bli roligt.



Ja, ett utdrag ur mitt liv och tillvaro.  Håll till godo, nyfikna läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0