Vad ska man säga..?

Ibland tänker man mer än man borde antar jag..
Reflekterar över sitt liv, vilket man egentligen inte borde. Man ser alltid större på det som man inte har, än det man har.
Men jag antar att det blir så, när det man inte har är det man egentligen mest av allt vill ha. Fast så är det nog alltid..
Tyvärr, men med tanke på diverse konsikvenser av ett hänga ut för mycket av mina tankar så kommer detta inlägget att fortsätta i samma lummiga oh oklara stil,  tråkigt att andra människors låga självkänsla kan förstöra så för andra. Men men. Ännihooooo.......
Man brukar säga att mycket vill ha mer. På tok för sant. Man blir nog aldrig helt nöjd,  det får man nog bara lära sig leva med. Men ibland undrar man ändå varför det ska vara så svårt att göra nånting åt problem som egentligen är ganska enkla att  lösa, bara man vill. Men jag antar att man inte ser skogen för alla träd.
Men tro inte att jag sitter här och beklagar mig över mitt liv och misserabla tillvaro, för så är det absolut inte. Jag älskar mitt liv. Jag är inte sån, jag hör inte till dom som jag skulle klassa nervklena, jag är inte nervklen. Lilla jag kan inte mycket om världen, men ett och annat lär man sig alltid, till och med av självdestruktiva förhållanden med otrogna hästkillar. Eller kanske framförallt av såna.  Man har alltid ett val, antingen går man vidare som en starkare eller svagare människa. Jag valde det första. Jag är ingen klen människa, för jag vill inte vara det. Helt enkelt. "Det handlar om vilja" sa en klok människa, en kväll för alldeles för många veckor sedan, på min balkong. Sant.
Ironiskt nog var det samma kloka människa som under samma kväll vände upp och ner på hela min tillvaro. 
Ingenting kommer nånsin att bli som det var innan.  Bra eller dåligt. Vet inte. Jag vet bara att något måste göras, innan jag går sönder...
 

Hittade en skiva med massa gammal musik i min bil, den som ännu inte hört den fantastiska "November Rain" av Guns n´ Roses - gör det!

"So never mind the darkness
We still can find a way
'Cause nothing lasts forever
Even cold November rain"

Dagens kloka ord av mr Axl Rose.


Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0