Dagens sjukstuga

Nyss hemkommen från jobbet, första arbetsdagen den här veckan. Har haft min mystiska sjukdom på besök igen...  Mår bra, känns det som. Tills jag reser mig upp. Då snurrar hela världen och det känns som om någon drämmt en stekpanna i huvudet på mig. Yr och illamående i en salig röra, eller som en helt vanligt fylla på ren svenska. Sen börjar man ju då lägga ihop 1 & 1, och inser att precis så här har det varit förut. Och då liksom nu kommer det i samma veva som jag börjar tappa hår, sover dåligt, konstig aptit, kass mage, konstant trött och dåligt humör. 
Jag är sliten. Helt jävla utsliten. Fan.
Då så, då har vi konstaterar orsaken, då har vi ju även lösningen. Lugna ner och stressa mindre!
Jo, visst, den dagen. Jag hinner inte. Och även om jag hinner så stressar jag för att jag tänker att du kan jag hinna nåt annant också, bara för att jag hinner. Eller så blir jag stressad för att jag inte hinner det jag tänkte att jag skulle skynda mig med att hinna så att jag hinner lite till. Eller så stressar jag bara för att hinna ta det lugnt, men då blir jag ju stressad för att jag stressar för att hinna vila.
Phu. Nu blev jag stressad igen.
Nu får jag skynda mig att lugna ner mig så att jag hinner ta det lugnt.
Ja jisses....

I övrigt börjar jag bli riiiktigt sugen på att boka ett nytt besök hos min käre vän tatuerarn.
Som sagt, första gadden gjordes i höstas, men först nu kan jag stoltsera med att jag är teknisk nog för att kunna visa upp en bild på resultatet! På bilden är den helt nygjord,  så lite svullen och röd är den ju, men fin ändå!
Känner mig lite smått.... konstig?... men jag saknar faktiskt känslan, och ljudet! Haha, det jag fruktade mest innan jag gjorde den, men det är lite behagligt på nåt sätt. Lite häftigt.
Aja, innan sommaren kan jag i alla fall lova mig själv att då ska nästa vara på plats, längtar!
En god vän talade om för mig att tatueringar är beroendeframkallande. I knooow.







Kvällens restrande planer, en snabb dusch, en snabb macka, en snabb TV-glutt, en snabb godnatt puss, så hinner jag kanske med ett snabbt kapitel i min bok också! Om jag hinner.....

God natt!


Kommentarer
Postat av: emily

Vad fin den var! Det är beroendeframkallande i alldra högsta grad, Jag har inte taterat mig sen början på sep nu och känner av en väldig abstinens. ^^

2009-02-06 @ 10:19:48
URL: http://emiiily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0