Hipp hipp hurra...

...för Johan idag!
Idag blir alltså den käre sambon hela 28 år gammal.
Hela lägenheten full i folk; mor, syster + sambo + son samt bror + son. Hela konkarongen. Trevligt som alltid, tycker väldans mycket om min svärfamilj.
Själv va jag väl inte nån festprisse direkt, jobbar som en gnu...
Gårdagen; Jobbade hela morgonen och förmiddagen, sen snabbt hem till k-na, ducha och byta om för ett besök hos frisören. Fin i håret och fräch som ett plommon i juni bar det av till stallet igen, på med mössan igen för ytterligare ett antal timmar i ridhuset. Ett jävligt kallt ridhus. Tusan va jag frös..  Kom hem vid 22.30, snabbdusch för att sedan inse att senaste depåstoppet gjordes vid 13-tiden.... I säng vid 01 eller nåt sånt, ingen Johan hemma, kunde inte somna..
Dagen; Jobba morgon och fm igen. Lagom kul att stiga upp kl 06 efter maximalt 4,5 timmars sömn. Men inget ovanligt iofs. Stressa vidare, kasta i mig lite mat hos mamma för att sedan åka hem och rida min lilla häst. Laddad som en lagom sprängladdning för att spränga bort halva skåne, och dessutom red vi mitt ute på öppet fält. Spänning i tillvaron. Men väl i arbete skötte sig ponni exemplariskt, jobbade på riktigt fint. Sedan stressa iväg igen, anländer till hemmet en kvart innan den kära svärfamiljen beräknas dyka upp. Snabbdusch, snabbpåklädnad och snabbsmikning. Hinner precis lagom för at dessutom städa upp det sista som den alltid lika noggranna mannen inte sett... Därefter följer ett tempo som inte jag är speciellt van vid i alla fall, nämnligen en 2-årings! Full drulle rulle, men gud så underbar han är lille gossen..! Hmm, vill med ha en sån... Nån gång...
Nåväl, familjen har åkt hem, Johan gav sig av till en kompis för att spela nätpoker, och här sitter jag. Ensam och övergiven. Börjar bli van.

Men fin i håret är jag i alla fall.

Nu ska jag självömka mig själv med popcorn och en nytankad film.
Såg btw senaste Saw filmen häromdagen, nr 5 i ordningen. Skräckfilmsfantasten i mig kallade, och jag hör till dom som Faktiskt har gillat Saw. Så senaste filmen var ju given. Kollegan min och jag skulle sett den på bio när den kom, min skräckfilmskompis, men den kom aldrig till k-na. Så det fick bli en tankad version.
Min recension:  Saw får 3 av 5 toast. Mja. Bra.
På tal om recension, kolla gärna in Björn Gustafssons karraktär Benjamin, ni som inte redan sett honom. Finnes på YouTube. There we´re talknin´ Recension!

Nä, som sagt, självömkan va det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0