Flyinge tripp och fenomenal dressyrträning

Gårdagen då till att börja med.
Jobbade hela fm, sen direkt hem och rida Lobelia. Därefter hem till mamma, duscha, sminka och klä på sig. Åka till Pernilla (inte Pernilla som jag jobbar med, den andra Pernilla!), vidare tillsammans med destination Flyinge, och deras hingstvisning. Trevligt!
Mycket, hm, intressant bilfärd. Minst sagt. ;)  Älskade vän!
Strax framme vid flyinge "råkar" vi dessutom stanna vid en Kyra K outlet. Bad idea. Vi höll på att inte komma därifrån, i alla fall inte med ekonomin i behåll. Phu. Slutade iaf hyfsat lyckligt, två pikétröjor och en polo med dragkedja. Najs! Hade kunnat spendera sjuka summor på sånt om nån bara sponsrat lite...
Mycket trevliga hingstar, men känner mig rätt tacksam att jag inte håller på med avel, min beslutsångest hade ju nått helt nya dimensioner..! Men som sagt, mycket vackra hästar. Grand finale - Edward Gal med Lingh. Wow. Världsklass, på riktigt! Härligt att se. Inspirationen på topp!
Mötte dessutom Fredrik med sin käre far - alltid lika trevligt!

Vidare till dagens strapatser.
Började med en tripp till Ronneby och planeringsmöte inför allsvenskan. Beslutades att vi skulle ha gemensam mental träning, och att vi ska fixa lagjackor. Typ.
Vidare, systembolaget för att bunkra upp inför kvällen. Mer om det senare...
Sen hem till stallet, lasta upp en transport hö på loftet. Snabb lunch. Putsa grejer, tvätta ponni, packa grejer. Sen återigen till ronneby, träning för Pia. Inspirationen från gårdagen va på topp, så det gick kanon! Stolt pia, härligt!
Därefter va då tanken att jag skulle joina Therese och hennes partaj. Insåg dock att kl 20.00, nyss hemkommen från diverse aktiviteter i en rasande fart under hela dagen, så fanns det helt enkelt lite för lite energi.
Resultatet blir att jag sitter hemma med johan och niklas och tittar på melodifestivalen (som för övrigt resulterade i katastrof enl mig..), dom dricker upp mina, MINA, aquatini, plus diverse annat. Och nu är dom ute och roar sig, och här sitter då jag. Ensam och övergiven, som alltid.
Jaja, det kan alltid va värre va det nån positiv jävel som sa...

Morgondagen kommer att bjuda på en löptur på morgonen (mitt nya obbsession, det är så härligt!), sen duscha, så klart! Hem till mamma på middag, sen till hästarna. Ska ut på promenad med ponni efter tuff träning idag. Får se om jag pallrar mig upp på det andra spöket med. Får se vad nerverna säger.. ;)

Så, en helt vanlig helg hos en helt vanlig Winkler.

Kommentarer
Postat av: Therése Hellstigen

Hej kul att det går så bra för er på träningarna.

Hur har det gått med din unghäst du köpte?

Har du kvar henne? Du skriver aldrig om henne

Ha det så bra

kram

2009-03-15 @ 21:00:27
URL: http://hesan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0