Winkler på safari.

Idag har Winkler botaniserat på relativt nya och okända marker,  bland hoppryttare och hopphästar. Överallt skymtade Kingsland jackor, pullarnosgrimmor, ventilationshjälmar och odefinierbara betsel. Och mitt i denna smet satt Jag, en liten vilsekommen dressyrryttare, och längtade efter breda vitfodrade nosgrimmor, Pikeurkavajer och hästar med flashig trav.
Åter igen, jag vidgar mina vyer.
I ärlighetens namn är det faktiskt ganska kul att kolla hoppning också, även om det sticker till i dom pedantiska dressyrögonen med jämna mellanrum.. ;)
Att dessutom boostra lite tävlingsvibbar är ju inte fel. Årets debut sker om  två veckor, laddad laddad!
Var iväg och tränade för världens bästa Pia igår, min lilla häst överträffar sig själv gång på gång, helt makalös! Igår var det så nära perfektion man kan komma, ryggen uppe, mellan hjälperna, kanon bjudning till handen och världens schwung i traven, vilken känsla! Lyckas vi behålla så lite som en promille av det så är min lilla häst farlig igår, no talkin´  ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0