Pluggkärlek!

Måste bara få inleda dagens inlägg med en kärleksförklaring till min skola!
Guud va jag trivs! Helt enormt.
Måndagar - massage hela dagen! Just nu finns rygg, vad och baksida lår på min repetoar. Där är det bland annat musklerna erector spinae, rhomboiide, levator scapulae, latssimus dorsi, hamstrings och triceps surae som får sig en omgång ;) Tror jag börjar smittas av Mariannes syndrom, jag drömmer muskler ;)  Sammanfattningsvis, massage är skitkul! Och som sagt, bänken fins hemma, frivilliga försökskaniner mottages tacksamt!
Tisdag - Spa på schemat. Just nu ansiktsbehandlig inklusive ansiktsmassage. Kul, typ. Inte veckans höjdare, men helt ok.
Onsdag fm - psykologi. Kul! Nu tvingas även min igenrostade lilla hjärnskrutt att tänka till. Kan kanske vara välbehövligt.
Onsdag em - träning. I onsdags innebar det ett pass step up med hela klassen, annars kan det bli en löptur i de västblekingska skogarna. Härligt!
Torsdag fm - kost- och näringslära. Wiie, now we´re talkin! Skitkul, vill lära mig allt! Att vi dessutom har världens mest intressanta lärare förstärker bara allting. Hur kul som helst.
Torsdag em - datakunskap. Veckans tidsfördriv. Nja, hade kunde varit utan, men visst. Helt ok.
Fredag fm - Hälsa friskvård. Just nu jobbar vi med grupparbeten, Charlotte och jag gjorde klart vårt arbete om träningsmissbruk igår. Mycket intressant.
Fredag em - träning igen. Som sagt, antingen gemensamt pass eller självständigt. Skitkul!
Ja, så här ser mina veckor ut. Helt underbart.
Och klassen! Vilken klass! Vilka människor! Helt underbara!
Och lärarna, och skolan. Jisses, helt fantastiskt kul.

Praktik i början på november, försöker få plats på wellness studio i ronneby. hade varit riktigt najs. Kanske man äntligen kan komma igång med gymträningen med. :p


Det var skolan det. Nästa punkt blir då automatiskt hästarna.
Ja, finns inte mycket att säga. Det funkar perfekt. Ponnyn är grym, unghästen uppför sig exemplariskt (peppar peppar) och allt är toppen.
Även övriga hästar som på ett eller annat sätt hamnat på mitt bord funkar kanon. Utbildningsponnyer, försäljningshästar och ridskolehästar på inskolning. Jag gör ett förbannat bra jobb ;) klapp på axeln Winkler.


Ja, kort och gott. Livet lever vidare. Jag trivs och mår bra, i min lilla bubbla..
Fan, jag mådde alldeles utmärkt av att leva runt i min bubbla utan att tänka och utan att sväva ut. Jag har det bra, intalar mig det. Jag lever ett jävligt torrt och tråkigt och inrutat liv. Jag vet. Men jag trivs. Jag mår inte dåligt för det.
Men du sådde ett frö, en tanke, skakade runt lite grann. Störde ordningen.  Och jag får försöka reparera det. Typiskt.
Bara en parantes. Ja, inget som egentligen har ett sammanhang, men ändå. Mina tankar.

Ha en trevlig helg. Själv ska jag springa så benen går av och magsaft uppstöts. Kan behövas.
So long.

Kommentarer
Postat av: emily

synd att de inte är jätte lätt för mig att ta mig till ronneby just nu :P

2009-10-06 @ 18:10:38
URL: http://emiiily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0