Hopp hopp

Hoppning för hela slanten idag, vad är det som händer??  ;)

Setat som funktionär i domartornet på hopptävlingarna idag, lite småsegt efter ett par timmar, men alltid kul att få se lite trevliga ritter :)
Ronnebys lag tog andra raka segern i hoppallsvenskan, kul kul! Duktiga tjejer. Hrm, tjejer.

Därefter blev det ännu mer hoppning. Min lilla unghäst fick busa av sig lite tillsammans med min duktiga unghästpilot. Alltid lika duktiga!
Därefter, ännu mer hoppning. Mamma fick för sig att jag skulle hoppa hennes häst. Hrm, pj.a Brukar inte bjuda på nån vidare spänning. Idag va det dock första hoppträningen på gräsbanan, plus att han inte hoppat på bra länge. Lyckades faktiskt tända till riktigt bra! Till och med sprången börjar bli nåt. Klippte till på ett litet räcke så jag fick en riktigt bra skjuts i rumpan en gång..;) Låg lite nära, så chansade och tryckte av, jäklar! Fräckt. Han som hoppat som en skadeskjuten älg innan. Kanske kan bli nåt iaf.. ;)
Därefter, ÄNNU mer hoppning..! Även lillponny fick  skutta lite, pigg som en galning. Pep till i varje galoppfattning och kastade sig iväg som en stolle. Jättefin på hinder, sög tag i hindren jättebra.
Mina hästar kan ALLT!  Både kröka på nacken och hoppa pinnar.. ;)

Tja, gårdagen så. Ännu en dag i hundranitti.
Börjar dagen i skolan med ett par timmars hälsokurs. Påbörjat ett grupparbete om träningsberoende.
Därefter snabblunch, energibar och äpple, sen på med löparkläderna. Tog ett par varv runt motionsspåret, kom dessutom på den eminenta idén att maxa träningen lite till.. Så vid varje bänk jag spräng förbi (och på valjeskogarnas motionsspår finns det mååånga bänkar) så skulle jag göra 10 armhävningar. Många varv - många bänkar - många armhävningar... :P  Träningsvärk, gott!  ;)
Därefter, hem och ta en macka, sen vidare till en tillridningsponny i ronneby. Gick riktigt bra denna gången, han blir bättre o bättre.
Sen hjälpa mamma och släppa in lektionshästarna, sen hem till mina egna djur.
Ponnyn fick ut och lunka i skogen en sväng, om man nu kan kalla hennes tempo för lunk.. :P
Unghästen va hur fin som helst att rida! Jättefin i handen och bjöd på bra. Duktig liten tjej!
Kvällen innebar fredagsmys med katterna, en skål godis och Män som hatar kvinnor på hyr-dvd som inte jag sett tidigare. Mycket bra film!  

Ja, det va väl det.
Morgondagen bjuder på ännu mer hoppning.. Ponnyhoppningar som jag lovat hjälpa till med. Hrm.
Sen rida ett gäng hästar, sen blir det långlöpning hemma i stan.
Man rostar inte igen i alla fall, som en klok man i vita ridbyxor sa... ;)

God natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: te

inte allt för uppdaterad inte

2009-09-29 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0