Var är min träningsvärk??

Försöker samla kraft och energi för att ta tag i saker som jag egentligen varken vill eller borde göra.. Alltid lika drygt. Och alltid samma strul, inte direkt första gången heller. Och alltid samma lama ursäkter, ojdå, hoppsan, sorry. Aldrig att det kan flyta på som det ska, blir så matt. Inte ens fast man äntligen tagit sig därifrån så slipper man skiten.. Suck. Stor suck.
Nåväl.

Och inte har jag nån träningsvärk heller! Eftersom att jag går på världens roligaste skola, så har jag förmånen att få träna på skoltid. Antingen självständigt, vilket oftast brukar innebära en löptur i de vackra bokskogarna. Eller så är det som igår, ett gemensamt träningspass med hela klassen. Förra veckan var det Body Balace, gick att skrapa ihop lite skaplig träningsvärk av det, bra! Man ska känna av att man tränat, annars är det värdelöst..
Igår var det dock pensionärsidrotten vattengympa som stod på schemat.. Visst, klart man är positiv och går in för det med öppet sinne, det måste ju gå att träna under vatten också liksom. Men icke! Hur hårt och snabbt och tufft jag än gjorde rörelserna, så blev det ändå inte jobbigt.. :P  Jag trampade mitt jävla vatten, jag gjorde mina benspark, jag simmade framåt, jag åkte skidor och jag simmade ryggsim. Ingenting! Inte ens en liten svettpärla. Det enda jag fick var vatten i ögonen och undervattenssparkar på låren...
Nä, pensionärsidrott.
Vattengympa får 1 av 5 toasts.
Nästa vecka blir det allt löpardojjorna igen.. Följt av ett knippe  armhävningar, chinups och situps, för att kompensera.
Ja, jag är sjuk... ;)

Gårdagskvällen bjöd på en mycket trevlig kväll ihop med en gammal god vän och en flaska rött. Märkligt vad mycket bra saker man kommer fram till efter ett par glas.. ;) Helt plötsligt blir alla lösningar så himla enkla, haha.
Och dessutom i kombination med världens klokaste vän, oslagbart.


Nä, om man skulle ta tag i saken och pallra sig iväg nångång.. Suck.

Kommentarer
Postat av: emily

fan vad lycklig jag hade vart om jag ens hade haft hälften av din självdisiplin när de gäller att träna! :O har noll kondition nu efter grav. :P Låter som en härlig skola förövrigt :)

2009-09-18 @ 19:03:19
URL: http://emiiily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0