Dialog på tyska/engelska?

Seriöst, vad fan tror folk...?
Nog för att jag kan tyska, eller, jag kan med lite tur begipa vad en tysk säger. Jag har ju trots allt ganska mycket tyskt blog i mina ådror (japp, rent nazi..).  Men kan man verkligen förvänta sig att en svensk automatiskt förstår tyska när man är här på semester??
Kom inspringandes en snubbe igår och frågade, på tyska, om det var ett träningscenter och om han kunde få träna här. Jag svarade på engelska att Nej, det är endast för våra medlemar. Han svarar på tyska att Tack, då letar jag vidare. När jag sen ännu en gång svarar hans tyska mening med engelska så börjar dialogen låta ganska konstig. Jag tipsar om att kolla i stan, han tackar för hjälpen. På tyska.
På riktigt??

Ännu en gång blir jag förvånad över hur civilisationen tycks ha stått still på vissa håll.
Muslimer tränar på gym i slöja och heltäckande kläder, tyskar vägrar prata engelska.
Illa illa.

Träning igår. Benträning med världens träningsvärk i baksidan av låren av tidigare raka marklyft. Så planen var att fokusera på quads med benpress, knäböj, benspark och utfall. Benpressen kändes bra, fullt magasin utan ansträngning. Första settet böj med ynka 60kg, knäna tokstrejar. Gör så jäkla ont. Avbröt efter max 8 reps, masserade och stretchade lite. Kändes lite bättre så kunde köra några set till, dock bara upp till 80kg och inte fulldjupt.
Fruktansvärt frustrerande, förra veckan satte jag fulldjupa på 100kg, nu halvdana 80kg.. Men men, får väl helt enkelt uthärda med mitt glucosamin och hoppas på bätting.
Lite magträning efter det. Lätt ökning sidoböjningar till 27.5kg hantlar. I övrigt hängande benlyft med toppkontraktion, crunch på boll superslow, repcrunch. Intet nytt uinder solen. Behöver inspiration där!

Ikväll blir det pecs triceps med Martin. Skoj skoj. Alltid skönt med sällskap, aldrig har man väl så mycket motivation och tryck som i ett bra sällskap.
Så det ska bli kul.

Fick beröm av en kille på gymmet igår.
Ja, så osvensk är jag att jag faktiskt tar åt mig beröm! Suger åt mig som en tvättsvamp och växer för varje vänligt ord! Elaka ord rinner däremot av ganska lätt. Tack Självkänsla!
Hur som helst,
TACK alla ni som stöttar, peppar, berömmer, pushar och som ser min förvandling.
Jag har fått höra att jag är inspirerande och en förebild, inget gör mig mer stolt. Även om jag fortfarande är rookie, men snart så... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0