En vardag, två livsstilar

Står på jobbet och det enda jag kan tänka på är träning!
Så hysteriskt träningssugen, rygg biceps idag ju! Nu när det äntligen börjar funka lite med chinsen med, skitkul!
Dock. Ska jag hem och rida först efter jobbet. Vilket kommer innebära energiförlust och även ganska sen träning. Hm.
Fast inget som inte en dubbel dos NO explode kan ordna till ;)

Ibland har man funderat över varför man valt ett så otroligt tidskrävande intresse som hästar. Och dessutom skaffat sig två egna som ska motioneras och skötas dagligen. Men jag älskar det.
Vidare kan man ju ställa frågan varför man sen väljer att börja med kroppsbyggning utöver det, som är minst lika mycket daglig livsstil som hästarna.
En cross hade jag kunnat ställa i garaget. Ett scrapbook album kunde jag slängt ner i en låda. En bok kan man läsa senare. Men muskler och hästar behöver daglig vård och kärlek :)
Utöver detta ska man sen hinna lägga typ 9 timmar om dagen på att jobba (yrkesvalet inkluderar träning på arbetstid, very good!), man ska hinna umgås med sin familj (mamma finns i stallet, övriga får komma dit!), träffa kärleken (som befinner sig minst en kontinent bort allt som oftast, koncentrerad kvalitetstid mao!) och träffa sina vänner (som jag brukar försöka släpa med till gymmet).
Pja, tycker jag löser logistiken ganska bra!


En vardag, två livsstilar.


Nu ska jag äta tonfisk och fjäska för musklerna så dom växer snällt.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0