Kulturkrock bland hantlarna

Få saker förundrar mig så mycket som följande fenomen.
Jag traskar in på gymmet i mina små linnen och korta byxor, för att minst ett par dagar i veckan träna samtidigt som en söndersvettad kvinna i slöja, långärmat och långa byxor.
 Varför?
Året är 2010 och muslimska kvinnor kan inte ägna sig åt hårt fysisk aktivitet utan en trasa runt håret och fullt påklädda?
Seriöst, finns det någon mer bildad människa där ute som kan hjälpa mig att förstå logiken i det här?
Jag köper absolut kulturers olikheter och traditioner, men nån måtta??
Nä, det gör över mitt förstånd i alla fall...


Gjorde ny kroppsmätning igår. Alltid lika positivt överaskande, faktiskt! Inte speciellt förvånande i och för sig, jag känner ju själv att jag blir starkare över tiden. Men ändå, alltid kul att få ett kvitto på att träningen funkar :) Fett% är nere i 18% (trots hysterisk bulk!?) låg på 22% i april. Muskelmassan klättrar stadigt uppåt, som sig bör.


Påbörjat min kur med glucosamin nu, mot mina crappy leder. Seriöst, mycket märkliga saker har man lärt sig äta sen man började träna, men det här är så utomjordiskt äckligt!
Smakar gammal uppspydd bäverskit som legat i en plastburk i solen och jäst i två månader.
På riktigt.
Men whatever doesn´t kill you...

Träning ikväll, tagga tagga!! För jag ska bli störst, så är det  bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0