Trasiga knäleder = 110kg??

Helvetesbra pass igår! :)
Började lite småsegt med marklyft, hade inget riktigt tryck i benen och tappade ryggen pga dåligt fokus vilket gjorde att jag valde att hålla mig på ganska låg vikt med fokus på teknik. Låg vikt är i det här fallet lika med 80kg.
Efter det började det funka bra däremot! Chinsen va bättre än någonsin, och kunde öka till 20kg hantlar i enarms rodden utan att tappa kontakt.
Biceps även där sjukt bra. Curl på lutande bänk är nog min nya favoritövning, jäklar i min låda vad det nyper! Har ni inte testat - gör det!
Vidare stångcurl och bamsecurl, avslutade med ett äckligt skönt dropset!

Ben idag. Har nog världens mest suspekta knäleder. Fristång funkar inte alls, där säger knäna ifrån vid typ 60-70kg. Däremot i smithen kunde jag idag köra en 6a på 110kg! Grymt bra! dock ganska absurt med tanke på resultatet med fristången. Vidare ville inte legcurlen funka heller med knäna. innan har det funkat när jag kört ett ben i taget så jag har mindre belastning, men icke. Valde att köra raka marklyft istället, som bettar riktigt bra på baksida lår.

Däremot frågar jag mig hur bra det upplägget är, egentligen?
Rygg dagen innan med vanliga mark. Sen knäböj + då raka mark dagen efter. Dumt att köra två markvarianter dagarna efter varandra plus att det blir två tunga basövningar på samma pass?
Någon insatt kan ju göra sig besväret att kommentera detta...!


Nåväl, dags att bege sig hemåt och prova ut kläder inför morgondagens plåtning...! Ooooh, nervöst nu!
Ser riktigt mycket fram emot det! Söta Malin ska dessutom stå för sminket, såå härligt! Wooaah, vilken dag =D


Kommentarer
Postat av: Malinceciliaj

Hoppas det gick bra med plåtningen, det va jätte kul att få sminka dig. tyvärr blev jag riktigt dålig någon timme efter du åkt och nu är jag sjukskriven. tråkigt värre. men jag ser fram emot att få se bilderna :D

kram

2010-07-27 @ 13:56:33
URL: http://malinceciliaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0