Ambitiös? Att jag är!

När man bor i Ronneby förekommer det ett stort happening varje år. Då alla förväntas krypa fram ur sina hålor och umgås och vara roliga med varandra. Detta påhitt kallas Tosia Bonnadan. Ja, du utomstående, du läste rätt.
Tosia it is. I dagarna tre festas det och partajas jävligare än någonsinn. Det är ju inte för inte det kallas bonnadan. Man tillåts att uppföra sig som en lodis helt enkelt.
Igår började alltså dessa festligheter. Jag själv beskådade detta genom ett fönster. På andra sidan rummlade mer eller mindre berusade folk förbi. Innanför stod jag och pumpade hantlar och skivstänger. Och därmed konstaterar jag helt sonika att jag antagligen är den enda personen i hela stan som hellre väljer att ägna sig åt den mer meningsfulla sysselsättningen kallad Muskelbyggning.
Tragiskt? Måhända.
Deprimerande? kan tyckas.
Torrt? Mycket.
Ambitiöst? Så in i att. Damn it!


Sammanfattning av gårdagens pass - rygg o biceps.
Äckligt bra. Kontakt Allan, äntligen! Känns riktigt jäkla bra, till och med träningsvärk idag! Bara det!
Inga vikter att skryta med, har sänkt en aning i några övningar för att kunna köra på mer kontakt och fokus, och även Stoffes bästa tips, toppkontraktion! Love it!
Biceps funkade också riktigt bra, 15kg hantelcurl, 30kg med rak stång, dropset bamsecurl. Ja, bra helt enkelt.

Dagens pass har redan avverkats! Var på gymmet imorse, och hör och häpna! Jag var helt ensam... :p Som vanligt. Ben och mage. Lätt ökning i knäböjen till 85kg. Hade kunnat öka till 90, får bli nästa gång!
Idag tog magen med sig lite träningsvärk till gymmet, trevligt i och för sig, men det innebar lätt träning av den muskelgruppen. Bara lite hängande benlyft, kul när tekniken börjar funka där!

Imorgon tänkte jag än en gång utmana ronnebys alla träningsfolk, vilka har karraktär att träna egentligen?
Själv satsar jag på dubbla pass. För tusan!



Winkler, du är en insnöad jävel.
Jag vet. And I liiiike it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0