-Varför tränar du så mycket, Winkler?

Konstaterade idag att jag än en gång fått svara på frågan varför jag egentligen tränar så mycket. Blir lika förvånad varje gång och vet inte riktigt vad jag ska svara, för mig är det så självklart. Men till er som inte tycker att det är lika självklart, here´s my reason.

Det är snyggt.
Skönhet är något väldigt subjektivt. Det som jag tycker är snyggt, det som är mina ideal och vad jag försöker leva efter, det behöver jag inte dela med någon annan. Det är min åsikt.
Men jag tycker det är snyggt. Att man sen dagligen blir påhoppad av små barbies som tycker muskler på en tjej ser groteskt ut, det kan jag leva med. För jag kan ändå inte förstå hur man kan tycka ett par silikonbröst eller pumpade läppar kan vara snyggare än en riktigt bred lats eller grymma magrutor ;)

Det är enkelt.
Hela mitt liv har jag hållt på med hästar, tävlat på elitnivå och kämpat på. Men ridning är nog det mest komplexa man kan syssla med. Hästen är en individ, med eget tänk, humör och vilja. Det finns minst lika många ridstilar som det finns hästar, varvid jag behöver behärska så många som möjligt, och dessutom uppför sig en häst aldrig likadant från en dag till en annan.
Min hantel väger lika mycket varje gång jag använder den. Den ska förflyttas i en bestämd bana, i ett bestämt tempo, ett bestämt antal gånger. Det enda som kan hända är att jag inte orkar, då får jag antingen välja en mindre vikt eller färre antal reps. Enkelt.

Jag mår bättre.
Jag kan göra i det närmaste vad jag vill utan att en dålig fysik hindrar mig.
Känner jag för att springa en mil en morgon, så kan jag göra det. Behöver jag kasta upp ett ton hö på skullen, så kan jag göra det också.
Jag är piggare, sundare, friskare och framför allt betydligt mer obehindrad.


Det är så självklart.

Nä, nu ska jag gå och styrketräna :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kunde inte sagt det bättre själv, träning är en självklarhet och muskler är bättre än silikon så är det bara. Bara att fortsätta att göra det du mår bra av, det är det som spelar roll!

Måste bara säga att jag blev glad för dig av förra inlägget, härlig att det känns som att allt löser sig :)

Ha det gott! Kram

2010-06-13 @ 23:32:21
URL: http://brynjebo.blogg.se/
Postat av: anonym

du är så jävla grym winkler! avgudar din blogg o du är min absoluta förebild!:)

2010-06-14 @ 22:43:36
Postat av: Thess

Vet du vad Becca?! Well said!! Träning är underbart och håller med dig vad gäller hästar vs styrketräning!!! Keep on pumping vännen :D:D Det är ändå vi som är snyggast på stranden i sommar skratt Puss & Kram (ses snart!!)

2010-06-15 @ 09:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0