En sekt??

Jahapp, sista dagen på praktiken idag, så en utvärdering av den är väl på sin plats.

Inledningsvis - jag har hamnat mitt i en sekt. En funktionell-träningssekt.
Jag är helt övertygad om  att samtliga medlemmar har budorden i sina medlemsavtal -
*Du skall inga andra träningsformer bedriva vid sidan av vår
*Du skall icke hava begär till din nästas träningsmaskin
*Du skall icke bedriva hypertrofi träning
*Du skall icke tävla eller på annat sätt beblanda dig med body building

Skämt åsido, träningsbranchen har aldrig varit så tydligt uppdelad i två läger som nu.
I ena ringhörnan står byggarna med sina tunga vikter och isolerande maskiner. I andra hörnan står "de upplysta" med sina five-fingers, balansbollar och stabilitetsövningar på ett ben.
Och i mitten står jag och blir dragen i en arm i vardera riktning.

Förnuftet säger en sak, men hjärtat en annan.
Hur gärna jag än skulle vilja tillhöra de klokas skara, de som är liiiite klokare och mer förståndiga, de som har sett beyond all kommersiell träning, de som vågar gå mot strömmen.
Men jag vill inte!
Damn it, jag skulle aldrig vilja sluta bygga!
Jag börjar på riktigt gilla det jag ser i spegeln, jag trivs med hur jag ser ut.
Även om jag bara precis påbörjat den längsta vandringen någonsinn, så älskar jag varje steg jag tar.
Jag älskar att träna hårt, lyfta tungt och ta i så blodkärlen brister. Jag älskar till och med att dieta!
Och det tänker jag aldrig byta bort mot nån jäkla balansboll :p



Igår började jag räkna baklänges i kalendern, och kom fram till att för ganska exakt ett år sedan satte jag min fot på ett gym för absolut första gången.
För ett år sedan förändrades mitt liv.
Och jag kan inte nog tacka alla som, säkerligen helt omedvetet, motiverat och inspirerat till att fortsätta med det jag gör. Förtsätt med det.


"I know exactly what I wanna do. I´ve found my passion. I´ve created my thue colors in life. I´m living life om my terms. "

Uppmanar alla att se den här videon, favorit i repris.
http://www.youtube.com/watch?v=7kf6r0D3SEA


Aldrig har mitt mål varit så klart som nu. Jag vet exakt vad jag vill, inte bara med träningen utan med livet.
Jag vet vart jag ska. Och från och med nu kommer inga hinder i världen kunna stoppa mig.




Egentligen off topic, men träningen igår var en riktig rysare! :)
Smiskade skiten ur ryggen, och i ren protest mot veckans alla föreläsningar om transversus och bålstabilitet, så drog jag åt mitt lyftarbälte ett snäpp hårdare och lyfte tungre än nånsinn ;) Loved it! Haha, jag är nog ett hopplöst fall ;)
Hade sällskap på gymmet av ett riktigt monster, riktigt stor kille, aldrig sett innan. Sånt är kul.
Där har vi det igen, omedveten motivation.
Ännu mer off topic på det... ;)


Nu ska jag bege mig till praktiken för att vara med på ett grundpass i funktionell träning. Därefter ska jag direkt till mitt gym och fucka up allting med lite tuuung styrketräning! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0