Renovering

Tillbaka hemma i ronneby, efter två dagar i vessige. Tillbaka till vessige efter två dagar hemma.. Nja, finns roligare än att köra bil.
Dock! Tack vare mina beloved klasskompisar, hade Fairytale of New York ännu en gång satt sig på hjärnan. No coments, PT klassen behöver aldrig förklara sig, det bara är så.. ;)
Nåväl, Fairytale of NY, som faktiskt fanns på en julskiva, som fanns i handskfacket, som finns i min bil. Så den rullade i princip på repeat hela vägen hem!
Efter att ha kommit över på diverse andra jullåtar infann sig en smått hysterisk julstämning i min bil! Jul är ju helt underbart egentligen! Började räkna och insåg dock att det inte är ok att sätta upp ljusstakarna förrän tidigast nästnästa helg...
Dock blev det en sväng inom Eko och köpa nya julgardiner för att lite stilla julbehovet.. :)

Blev även en runda inom Team Sportia för att köpa nya löpardojjor (japp, så feta dämpningar som möjligt, dessutom med pronationsstöd, screw you barfotalöpare!). Dock åkte jag på sveriges antagligen sämsta försäljare. Ok att man vill kränga sina dyra dojjor, men när jag för 100 gången säger att jag vill faktiskt inte ha de senaste superskorna för 2500:-, då börjar jag lacka ur.. När jag dessutom, på egen hand, hittade ett par som satt som en smäck på reahyllan för 800, då såg han mest besvärad ut. Hrm.. Nåväl.

Tog även en tur inom Lasses Färg och tänkte kolla på tapeter för eventuell renovering av vardagsrummet. 5min senare kom jag ut med fyra tapetrullar och lim ;)  har nog aldrig handlat någonting så snabbt och smidigt. Förklarade vad jag ville ha, han plockade fram exakt vad jag tänkt mig, gav mig ett überbra pris sen vart det klart :)
Så på prispallen över ronnebys försäljare hamnar han ohotat på en förstaplats! Leve Lasses Färg!

Så helgen är därmed räddad med tapetsering och målning av mitt vardagsrum. Tack till världens bästa bror som kommer och hjälper mig med taperterna! (eller ja, hoppas att han gör det i alla fall...)    :)


Ska även försöka hitta tid till lite träning, hoppas jag..
Efter bara två dagar på skolan insåg jag hur mycket jag verkligen trivs på "mitt" gym i ronneby. Har varit så skönt att kunna träna obehindrat i 1½ vecka, dessutom med lite sällskap och folk runt sig.
Sorry, älskade klasshomies, borta bra men hemma bäst!
Dessutom har det blivit en rad helt oslagbara morgonpromenader i Brunnsparken, där har Mördarslingan i vessigebro inget att komma med.


Så, dagens visdomsord från Winkler-
Ibland ser man inte skogen för alla träd.

Indeed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0