Foamroll?

Jahapp, då vart det helg igen. Dock inte riktigt lika sjukt mycket planerat denna helgen, skönt.
Inledde med en mindre incident, som kunde blivit en större.. Men men, det löste sig till slut. Nog om det.

Smått soft vecka i vessigebro, mycket praktik och lite mindre teori. Däremot har det än en gång konstaterats att utbildningen mest bara syftar till att knäcka oss fullständigt. Först har man teoretiska ämnen, och får veta att allt man tidigare lärt sig är totalt värdelöst och oviktigt. Sen får man äntligen släppa det för att ha pratiska ämnen, och då får man också veta att man är värdelös :p Känner mig som ett ändå stort dysfunktionellt fel hela jag. Men men, får väl ta och foamrolla mig lite.. ;)

I övrigt rullar träningen på som den ska, äntligen tagit upp cardioträningen igen. Inte helt enligt planen, men är seriöst skittrött på att ha kass kondition. Coopers löptest med klassen knäckte mig fullständigt.. :p
Det leder ju direkt till nästa fundering, vad är plan enegentligen? Tävling, ja. Eller?
Ju mer man lär sig under utbildningen, desto mer inser man att det är mer än tillväxt och volym som räknas. Även om jag gjort mitt bästa för att motstå det.. ;)
Så åter till ruta ett: Vad är mitt mål? Att bli muskulös och stor eller stark och sund?
Kommer även jag byta ut skivstängerna och hantlarna mot balansbollar och foamrolls...?

Mycket som snurrar som sagt. Tycker min kära herr Andersson kan pallra sig hem från Långtbortivo nu så man kan bolla tankar med någon. Det är nog det jag saknar mest. Någon som förstår vad man pratar om och som är lite insatt. För egentligen, vad vet jag..? Jag är ju mest bara liten på jorden...
 
Nåväl, hur mycket jag än klurar just nu, så förr eller senare kommer jag stå där på scenen med glittrig bikini, höga klackar, löshår och nagelförlängning. Och muskler, damn it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0