Bilskjuvning for the win


Dagen träning kan ha varit bland det mest märkliga jag har testat på, och då såklart bland det roligaste :)

Ni som inte testat på bilskjuvning har helt klart missat nåt!
Ni som inte ens vet vad det är hänvisas till klippet nedan
http://www.youtube.com/watch?v=goVjUucLe9A&feature=related


Hela detta påfund började med att jag helt i brist på inspiration helt enkelt behövde motivera mig genom att göra något helt annat.
Av någon anledning så verkade just skjuvning vara en kul grej, med hävt cardioförbud och en bisarr längtan efter mjölksyra!

Så jag placerade bilen på ett ödsligt gammalt industriområde i utkanten av stan, med minimal risk för att bli påkommen.. ;) Visste ju inte ens om jag skulle lyckas rubba bilen, det är ändå typ ett ton man ska förflytta.
Till min förvåning var det inte ens hälften så tungt som jag hade föreställt mig.

Dock insåg jag ganska snabbt att det var precis värdelöst att vara ensam och skjuva. Gick att komma upp i alldeles för hög hastighet (nåväl, det är ju relativt..). Hade behövt en svag uppförsbacke för att få ett jämnare tempo. Då behövs det dock oavkortat en person som sitter i bilen och bromsar när man inte orkar putta mer... :p

Men med det inte sagt att det var meningslöst arbete!
Efter ett par intervaller var benen helt skakiga av mjölksyra. Tänkte gå en runda efteråt för att varva ner, benen vart helt döda.


Blir helt klart fler gånger, dock med sällskap!
Så om någon som läser detta skulle känna sig manad att hänga på ett pass skjuvning - hör av dig! =D
Exakt skitkul!



Imorgon blir det dock "riktig" träning igen, hoppas att motivationen ligger bland hantlarna nånstanns... Tills dess, må väl

Kommentarer
Postat av: Cool Sport

Är lite nyfiken, vad tar du om du maxar i benspark? Alltså en rep. Det skulle vara kul att veta, det är så få som pratar om den maskinen.

2011-04-17 @ 17:02:13
Postat av: Rebecca

Just benspark är ingen övning jag någonsinn maxat faktiskt, där ligger jag oftast runt 15-20 reps.

Maxar gör jag bara i basövningar i så fall, ex knäböj. Vill du veta mitt max där så har jag böjt 110kg som mest med fristång.

2011-04-17 @ 18:04:07
URL: http://rebeccawinkler.blogg.se/
Postat av: Cool Sport

Intressant med knäböjet. Det är ju lite synd att du inte maxat på benspark. Jag vet inte, det kanske inte är bra att maxa där men det skulle ju vara intressant så klart. Men hur mycket tar du t.ex. på 15-20 reps i vanlig träning?



Någonting annat...



Jag tycker för övrigt att det är jättekul och befriande när tjejer/kvinnor vinner över killar/män i alla typer av fysiska övningar. Jag skulle vilja att kvinnor oftare väljer att träna upp styrkan. Det är så extremt härligt att se när kvinnan är starkare fysiskt. T.ex. så vill ju Serena Williams tävla mot män. Jag önskar henne så klart all lycka och hoppas att hon vinner alla matcher hon spelar.



För övrigt så finns det ju faktiskt några fysiska "grenar" som kvinnor är bättre på till och med på papper. Alltså som det till och med finns resultat på. I bänkpress t.ex. så har ju männen ett bättre rekord alltså finns inte något bevis där på papper att kvinnan är bättre, däremot;



- Extremlånga maratonlopp, där är kvinnan bättre.



- Jägarvila, där är kvinnan bättre.



Keep up the good work!

2011-04-17 @ 19:27:24
Postat av: Rebecca

Ang bensparken så är det ju så att viktmagasinen ser väldigt olika ut från maskin till maskin, vilket gör vikten helt orelevant.

På ett gym som jag tränat på så har jag kört 60kg, ett annat tar jsg 25kg, samma reps.



Min strävan är och kommer alltid vara att bli större, starkare och bättre. Att jag sen aldrig kommer upp i samma nivå som lika hårt arbetande män är ju däremot självklart.

Dock kommer det alltid vara det som driver mig mest och det är även därför jag nästan uteslutande tränar med grabbar, för att alltid behöva jobba lite hårdare.



Tack för ditt intresse!



2011-04-17 @ 21:35:20
Postat av: Cool Sport

"Att jag sen aldrig kommer upp i samma nivå som lika hårt arbetande män är ju däremot självklart."



Säg aldrig aldrig! Tack för svaren och lycka till i framtiden. Over and Out!

2011-04-17 @ 23:15:48
Postat av: Helen

Hej du!

Det där är jag mer än gärna med på efter tävlingen! Har själv kollat runt och funderat på att testa! Vi får planera in ett pass och bromsa åt varandra!

2011-04-19 @ 11:50:43
URL: http://helenwilhelmsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0