Curry någon?

Klent med uppdateringar, men nu så.. :)

Träning igår då. Skulle varit ett banpass, men valde att avstå en vecka till..
Benet känns relativt bra, märker av det nångång om jag tex suttit mycket på huk på jobbet.
För er som inte följer min blogg med största intresse (fast vem gör väl inte det..?  :p) så har jag lyckats frambringa en misstänkt stressfraktur på vadbenet. Men som sagt, det är på bättringsvägen.

Blev ett kort bröstpass istället.
Kändes ganska okej, bra kontakt och tryck, även om vikterna segar..
Avslutade bänken med ett set på 50kg*8rep, okej men inte mer..
Därefter upp till en åtta på 17,5kg, lutande hantelpress. Samma där, okej.
Cablecross, ingen annig vilken vikt men riktigt bra kontakt! Får riktigt bra rörelseomfång och sträck i pecsen där. Eftersom mina axlar är som dom är, så funkar nästan aldrig maskinövningar som pecdec eller pecfly, även liggande  hantelflyes är ganska vanskligt för mig att köra. Men som sagt, CC funkar kanon och ersätter flyesövningarna ganska bra.
Summa summarum, ett "okej" pass. Nöjd.

Däremot ett halvintressant fenomen är hur gänget med indier och pakistanier bara tycks bli fler och fler för varje gång.. Och alla luktar curry. Och alla är superskinny. Och alla har glasögon.
Och jag är inte imponerad. Nåväl.
Även det konstanta gänget "tillbehör" i form av fruar, fäder, barn och övriga avlägsna släktingar är värt att anmärka på.. Betalar de alla gymkort, eller är det inte alltid så bra med obemannade tider..?
Nåväl.


Off topic - i fredags vart det öppet hus för företagare på Blekinge Health Arena (googla).
Ligger precis ovanför min arbetsplats, så givetvis var vi uppe och kollade.
Grymt häftigt ställe, bara det senaste inom idrottsteknologi, en enda stor lekpark för vuxna!
Träffade där representanten från Elekio, som även examinerade mig och min klass när det var dax för styrketräningslicensiering - allas vår Henrik Dagård. Mycket trevlig herre som önskade mig och övriga klasskamrater lycka till i framtiden :)
Ännu mer off topic, men genom att studera ansamligen företagare, så kunde jag nog mer eller mindre fastställa min teori om att brandmän nog måste uppnå ett visst mått av handsome-ness för att bli antagna till utbildningen.. ;)
Well well.
Enough said :)


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0