Personlig tränare, and I love it!

Igår konstaterade jag en gång för alla att jag har världens bästa jobb!

Jag får vakna upp varje morgon med vetskapen om att "Idag kan vara dagen då jag förändrar någons liv för all framtid".
Jag kan få någon att må bättre, bli starkare, lyckligare, friskare, gladare och sundare. Jag kan påverka, jag kan göra skillnad.  
Och även om jag så bara har berört en enda person, så är det ändå fullt tillräckligt för att jag ska kunna vara stolt över att vara jag!

Där jag jobbar nu kommer jag dessutom kunna hjälpa alla som vill ha en personlig tränare. Inte bara de som har råd. En väldigt vässentlig skillnad. För det är ju trots allt därför man vill hålla på med det här. För att man innerligt vill kunna hjälpa alla som verkligen vill.




Hela gårdagkvällen gick jag runt i fullständig dimma. Det bara slog mig helt plötsligt, så otroligt stolt jag är för att jag är där jag är idag!
Och framförallt, hur konstiga omständigheter kan leda en så himla rätt.
I  ett tidigare inlägg har jag skrivit:

"Ibland behöver man tryckas ner riktigt jävla hårt mot marken för att kunna stoppa upp och fundera över vad man håller på med. Bli riktigt brutalt nersparkad och ihoptryckt.
Men då är fan allt som klarast.
Helt plötsligt ser man saker som man annars inte hade reflekterat över. Man kör på bara. Utan att tänka.
Senaste dagarna har jag blivit precis sådär brutalt nerstampad. Men jag vet att jag kommer resa mig och gå därifrån som en starkare människa. "

Tror att det är så, i väldigt många fall. Att man behöver ruskas om ordentligt för att kunna öppna ögonen.
För snart 2 år sedan var det exakt vad som hände. Jag önskar ingen att behöva vara med om något liknande, att leva med daglig skräck i "hemmets trygga vrå"...
Men det förändrade mitt liv.


Jag har gjort en förbannat lång resa för att komma dit jag är idag. Och har har ändå precis bara påbörjat den.
Och jag är så tacksam för alla som varit med under vägen och pushat när det varit som tyngst.
Än mer tacksam är jag över alla andras resor som jag nu får vara med på.



Jag lever precis det liv som jag vill leva!
Jag har ett jobb som jag älskar, jag har en fritid som förgyller mitt liv och jag har en livsstil som gör att jag mår bra.

Jag lever mitt drömliv!
Gör du??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0