Bra, bättre, Wimpy!

Efter en bra vecka med riktigt bra flyt kommer här ett betydligt mindre deff-fientligt inlägg från lillWimpy ;)

Som sagt, bra vecka. Fått bra fart på cardion och det har faktiskt börjat hända grejer.
Upplägget gällande träningen är just nu morgonpromenad 45-60min, styrketräning 60-90min, samt cardio 20-30min på snitt 85% av maxpuls. Ibland även kvällspromenader. Dvs mycket träning.
Eller ja, mer än vad jag är van vid i alla fall, egentligen är det inte så mycket.
Dessutom, med mer träning kommer mer mat! =D

Tidigare hade jag betydligt mindre cardio men ockå lite mindre mat. Vilket resulterade i en trött, hungrig och omotiverad Wimp..
Nu ligger jag fortfarande på samma balans, men som sagt, extra allt :) Funkar tokbra hittills, vågen rör sig, får dra åt lyftarbältet ett hål till, kroppen ser fin ut, jag mår skitbra. Allt är i sin ordning.

Ytterligare ny motivation när coachen tog sig ner för ett ruskigt bra armpass i veckan :)
Bara hans närvaro ger mig sååå mycket energi och vilja.
Hade jag sen bara kunnat bära lite av tyngden från dina axlar så hade jag gjort det alla dagar i veckan...
Fast inte bokstavligt då.. ;)
Finns inget värre än att se sina nära lida, och inte kunna göra något..
Nåväl.



För övrigt så har veckan inneburit mycket ensamtid, kärleken har varit iväg och kämpat om SM-medaljer (och fått en med sig hem, duktig! ♥)
Det lämnar mig med mycket funderande och klurande och vridande och vändande.
Mycket om allt som är på gång nu, träning, deff, tävlingen.
Många var gångerna då jag i början tvivlade på mig själv och min förmåga att klara av det här.
Jag tvivlar fortfarande ibland, och kommer säkert göra längst vägen.
Men bortsett från vissa små felsteg, så tror jag att jag är på rätt bana just nu.
Allt känns bra, jag har hittat tillbaka till mitt fokus och min motivation.
Jag vet vad som driver mig, jag vet vart jag har min vilja. För nog tusan vill jag det här, och jag är beredd att göra det som krävs för att ta mig dit.


Målfokus - nu kör vi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0